Gotowość szkolna

Zajęcia indywidualne przeznaczone dla dzieci „zerówkowych”; mają na celu pomóc w osiągnięciu odpowiedniego poziomu rozwoju poznawczego, fizycznego, oraz społeczno – emocjonalnego do tego, aby móc rozpocząć nauką w szkole.

  • w zakresie skupienia uwagi

  • w zakresie pamięci i tempa zapamiętywania

  • w zakresie spostrzegania wzrokowego (powinno dokonywać analizy i syntezy znaków graficznych)

  • w zakresie spostrzegania słuchowego ( powinno odróżniać nie tylko poszczególne głoski, ale i stopień ich dźwięczności, czas trwania, kolejność)

  • z panowaniem nad emocjami

  • z przestrzeganiem zasad i norm grupowych

  • z lękiem przed porażką

  • z koordynacją ruchową, zdolnością utrzymywania równowagi, zwinnością ruchów

  • z nieprawidłowym chwytem narzędzia pisarskiego

  • brakiem zainteresowania czynnościami szkolnymi

Taka forma pomocy skierowana jest do dzieci: